Sıkça Sorulan Sorular

Cevabı bulamıyor musunuz?

Bilgi Merkezi’ne üye olmak için ne yapmam gerekli?

Kadir Has Üniversitesi Mensupları, Üniversite tarafından verilen kimlik ile Bilgi Merkezi'nin doğal üyesidir.

Ödünç aldığım kitabı kaybettim, ne yapmam gerekiyor?

Ödünç aldığınız bir kitabı kaybetmeniz durumunda aynısını temin edebilir veya kitabın ücretini ödeyebilirsiniz. Her iki durumda da işlem ücreti talep edilecektir.

Ödünç aldığım kitap, zarar gördü, ne yapabilirim?

Bilgi Merkezi’nden ödünç almış olduğunuz kitabın zarar görmesi durumunda kitabın aynısını temin edebilir veya ücretini ödeyebilirsiniz. Her iki durumda da işlem ücreti talep edilecektir.

Aradığım kitap ödünçte, ne yapabilirim?

Bilgi Merkezi Hesabınıza giriş yaparak ödünçteki kaynaklar için ayırtma yapabilirsiniz.  Ayırtma kılavuzu için tıklayınız.

Ödünç aldığım kitabın iade tarihin nasıl öğrenebilirim?

Bilgi Merkezi Hesabınıza giriş yaparak Ödünç/İade modülü/Üzerimdekiler sekmesinden hesabınızdaki kitapların görüntüleyebilir ve iade tarihlerini öğrenebilirsiniz.

Üniversite kimlik kartım yanımda değil, kitap ödünç alabilir miyim?

Üniversite kimlik kartınızın yanınızda olmaması durumunda fotoğraflı T.C. kimlik kartı veya MYKhas hesabınızı göstererek kitap ödünç alabilirsiniz.

Ödünç aldığım kitabı süresini uzatmak istiyorum, ne yapabilirim?

Uzatma işlemini Bilgi Merkezi Hesabınıza giriş yaparak Ödünç/İade modülü Üzerimdekiler sekmesindenyapabilirsiniz. Sorularınız için ic.circulation@khas.edu.tr adresine e-posta atarak ve 0212 533 57 50/ 1150 numaralı telefon ile iletişime geçebilirsiniz. 

Rezerv kitapların süresini uzatabilir miyim?

Rezerv kaynakların uzatma süresi kaynağın kopya sayısına, dersi alan öğrenci sayısına ve sınav dönemi yoğunluğuna göre değişiklik göstermektedir. Sorularınız için ic.circulation@khas.edu.tr adresine e-posta atarak ve 0212 533 57 50/ 1150 numaralı telefon ile iletişime geçebilirsiniz.

Bilgi Merkezi kolekiyonundaki kaynaklar için nasıl ayırtma yapabilirim?

Kitabın katalogdaki bibliyografik kaydında yer alan "Ayırt" butonunu tıkladıktan sonra talimatları takip ederek ayırma yapabilirsiniz.

Ayırtma yaptığım kaynaklar Bilgi Merkezi’ne ulaştığında nasıl haberim olur?

Ayırtma yaptığınız kaynaklar Bilgi Merkezi’ne ulaştığında e-posta ile bilgilendirileceksiniz.

Bilgi Merkezi’nden bilgisayar ödünç alabilir miyim?

Bilgi Merkezinden bilgisayar ödünç verilmemektedir. İhtiyaçlarınız için MyLab’da bulunan bilgisayarları kullanabilirsiniz.

Bilgi Merkezi’nden sözlük alabilir miyim?

Bilgi Merkezi Ödünç Verme Bankosundan dil ve hukuk sözlüklerini 4 saat ödünç alabilirsiniz.

Bilgi Merkezi’nde aradığımı basılı kitabı nerede bulurum?

Bilgi Merkezindeki basılı kitaplar 2. ve 3. Salonlarda LC sınıflandırma sistemiyle harf sırasına göre dizilmiştir. Aradığınız basılı kitabı ön bankoda ve 2. salon referans masasında bulunan tarama bilgisayarlarından yer numarasını öğrenerek raflarda bulabilirsiniz. Bulamamanız durumunda Referans masasındaki veya bankodaki kütüphaneciden destek alabilirsiniz.

Aradığım kitap rafta bulunmuyor?

Aradığınız kitap başkası tarafından ödünç alınmadığı halde rafta bulunamıyorsa 2. Salonda bulunan iç kullanım rafında veya başka bir kullanıcıda olabilir. Sorularınız için Referans masasındaki görevli kütüphaneciye başvurabilirsiniz.

Aradığım kitabı kim ödünç almış, öğrenebilir miyim?

Hayır. Kullanıcı bilgileri Kişisel Verilerin Korunması Kanunu sebebiyle paylaşılmamaktadır.

Ödünç aldığım kitaplar için gecikme cezası var mı?

Kitap koleksiyonundan ödünç aldığınız kaynaklar için günlük 2 TL, Rezerv koleksiyonundan ödünç aldığınız kaynaklar için saatlik 1 TL gecikme cezası uygulanır.  

Bilgi Merkezi’nden kaç kitap alabilirim?

Bilgi Merkezi Kitap Koleksiyonundan sınırsız sayıda, Rezerv Koleksiyonundan aynı anda 5 adet kaynak ödünç alabilirsiniz.

E-kitapları bilgisayarıma indirebilir miyim?

Yayıncı veya sağlayıcı kurumlarla yapılan lisans anlaşmaları ve telif hakları gereği elektronik kitapların bazıları tamamen bazıları ise bölüm olarak PDF ya da EBUP formatında indirebilmektedir.

Evden elektronik kaynaklara nasıl erişebilirim?

Bilgi Merkezi elektronik kaynaklarına Kampüs Dışı Erişimi kullanarak evden erişim sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.

Bilgi Merkezi koleksiyonunda olmayan bir kitabı satın alınmasını isteyebiliir miyim?

Bilgi Merkezi hesabınız “Yayın İstek “modülü üzerinden form doldurarak kaynak satın alma talebinde bulunabilirsiniz.

Satın alınmasını istediğim basılı bir kitap Bilgi Merkezi’ne ne kadar sürede ulaşır?

Yurt içinden satın aldığımız kitaplar 7-10 iş günü, yurt dışından satın aldığımız kitaplar 4-6 hafta içerisinde sağlanmaktadır.

Bilgi Merkezi’nde Aktif Burslu Öğrenci olarak çalışabilir miyim?

Bilgi Merkezi Aktif Burslu Öğrenci kabul etmektedir. Başvuru tarihlerini MyKhas üzerinden takip edebilirsiniz.

Bilgi Merkezi’nde fotokopi makinesi var mı?

Bilgi merkezinde fotokopi makinesi bulunmamaktadır. Fotokopi için Amfibahçede  bulunan Hascopy’i kullanabilirsiniz.

Bir kitabın tamamını fotokopi çektirebilir miyim?

Telif hakkını korumak sebebiyle bir kitabın %10’undan fazlası fotokopi çektirilememektedir.

Aradığım makale Bilgi Merkezi’nde yok, ne yapabilirim?

Koleksiyonumuzda bulunmayan makale ve tezler KİTS (Kütüphaneler arası İş Birliği Takip Sistemi) veya TUBESS (Türkiye Belge Sağlama Sistemi) üzerinden Kütüphaneler arası iş birliği (ILL) yöntemiyle sağlanmaktadır. Bilgi Merkezi Hesabınıza giriş yaparak Kütüphaneler Arası Ödünç Formu ile isteklerinizi bize iletebilirsiniz.

Aradığım kitap Bilgi Merkezi’nde koleksiyonlarında yok ne yapabilirim?

Khas Mensupları, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleriyle ilgili olarak Bilgi Merkezi Koleksiyonlarında bulunmayan yayınların alınmasını talep edebilirler. Yayın isteğinizde bulunmadan önce kaynağın Bilgi Merkezi koleksiyonlarında bulunmadığınından emin olmak için Online Kataloğumuzdan kontrol ediniz. İsteklerinizi Bilgi Merkezi Hesabınızdan yayın istek formu doldurarak iletebilirsiniz.

Bilgi Merkezi çalışma saatleri nedir?

Bilgi Merkezi hafta içi 08:30 – 22:00 saatleri arasında, hafta sonu 10:00 – 20:00 saatleri arasında açıktır. 1. Salon her zaman, tüm salonlar final dönemlerinde 7/24 açıktır. Güncel çalışma saatleri için lütfen tıklayınız.

Mezun olarak Bilgi Merkezi’nden yararlanabilir miyim?

Kadir Has Üniversitesi mezunu olarak Bilgi Merkezi’nden yerinde yararlanabilirsiniz. Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.

Bilgi Merkezi’nde internete nasıl bağlanabilirim?

Bilgi Merkezinde öğrenciler KHAS-Öğrenci ağından Öğrenci numarası ve tekil şifresiyle, dış kullanıcılar KHAS-Guest ağından telefonlarına gönderilen kod ile internet ağına bağlanabilir. 

Üniversite Mensubu değilim, Bilgi Merkezi’nden yararlanabilir miyim?

Diğer üniversite mensubu akademik personel, geçerli üniversite kimlik kartlarını göstererek, diğer üniversitelerin yüksek lisans/doktora öğrencileri, en az iki iş günü öncesinde randevu almak koşuluyla, hafta içi mesai saatlerinde (08:30 – 17:30), ayda bir gün Bilgi Merkezi’nden yerinde yararlanabilir Detaylı bilgiye ulaşmak için tıklayınız. 

Bilgi Merkezi’ne kitap bağışlamak istiyorum, ne yapmalıyım?

Bilgi Merkezi bağış kitap kabul etmektedir. Bilgi Merkezi'ne bağışlanan ve hediye edilen kaynaklar (kitap, dergi, DVD vb.) Koleksiyon Geliştirme Politikası kapsamında değerlendirilerek kabul edilir. Bağışlanan kitaplar koleksiyonumuzda olup olmama durumuna göre değerlendirilmektedir. Bağışlanan kitaplar kütüphanede mevcutsa ihtiyaç sahibi diğer kütüphanelere gönderilir.

Bilgi Merkezi’nde eşyamı unuttum, ne yapmalıyım?

Bilgi Merkezinde unutulan eşyalar için Ödünç Verme Bankosu ve A blok güvenliğe başvurabilirsiniz.